obywatel WuWu – strona domowa

Album rodzinny

Kronikarskie ciągoty odziedziczyłem najwyraźniej po tacie, z wiekiem doszła potrzeba pamięci i może naiwna próba jej ocalenia. Zapisana światłem pamięć o mojej rodzinie sięga roku 1934 roku. Zapraszam...

Powitanie lata, czyli Antoszowice, Sztramberk i Ołomuniec (Czechy)

Kasia i Witek w Antoszowicach

Kolejny długi łikend, tym razem z okazji Bożego Ciała. Majówkę próbowaliśmy spędzić na Słowacji, więc może by odwiedzić braci Czechów? Pogoda dopisuje, więc zaczynamy od wizyty w Antoszowicach (Antošovice), gdzie sprawdzamy jak wygląda naturyzm u naszych sąsiadów. Pole namiotowe jest całkiem przyjemne, ludzie sympatyczni, ale brakuje jednak piaszczystej plaży, komary gryzą jak wampiry, a od ulicy niosą się nie do końca naturalne pohukiwania ciężarówek...

Kasia w SztramberkuSztramberk / Štramberk (Czechy)Kasia i WitekWitekPrzygotowania do noclegu
WitekRocznicowa kolacja

Następnego dnia jedziemy wspinać się do Sztramberka (Štramberk), gdzie mieliśmy okazję już być w roku 2016. Tym razem również spędzamy tu miły wspinaczkowy dzień, a wieczorem, gdy już zostajemy sami, pod osłoną nocy rozbijamy na dziko namiot i z okazji słowiańskiego święta rozpoczynającego lato organizujemy sobie romantyczny obiad przy winie i maszynce gazowej.

Kasia

W sobotę jedziemy do Ołomuńca (Olomouc), który też bardzo miło wspominamy z naszej poprzedniej w nim wizyty. Niestety nie udaje nam się znaleźć żadnego ekonomicznego noclegu, więc w ramach oszczędności nielegalnie podgrzewamy resztki świątecznego obiadu na maszynce. Na szczęście nie puściliśmy hotelu z dymem i w wiadomościach o nas nie wspomniano.

CzechyKuchnia pokojowaKasia
KasiaKasiaI love my vaginaFontanna Ariona (Ołomuniec)Kasia i Witek
Ołomuniec / Olomouc (Morawy)WitekOłomuniec / Olomouc (Morawy)

Korzystając z tego, że nie musimy wracać, noc spędzamy na zwiedzaniu ołomuńskich wyszynków. Po trzecim już ledwie stoimy na nogach, więc w bardzo dobrych humorach godnych wojaka Szwejka wracamy do naszego pokoju.

Ołomuniec / Olomouc (Morawy)Ołomuniec / Olomouc (Morawy)Król Edward VII i Maria Skłodowska Curie, Ołomuniec (Morawy)WitekOłomuniec / Olomouc (Morawy)
Ołomuniec / Olomouc (Morawy)

A od rana kontynuujemy zwiedzanie. Wiele miejsc pamiętamy z naszej poprzedniej wycieczki, ale z przyjemnością do nich wracamy. Przechadzamy się też bardzo urokliwą aleją Rudolfa, będącą jednym z pierwszych ołomunieckich terenów parkowych. Podglądamy tam różne industrialno-fikuśne rzeźby, a z przylegającego do parku ogrodu podlatują do nas dumne pawie. Szkoda, że trzeba już wracać, ale na pewno jeszcze tu wrócimy!

Ołomuniec / Olomouc (Morawy)Paw z Ołomuńca (Morawy)
Plac zabaw

Ale przecież na Śląsku również mamy miejsca, gdzie można się relaksować. Sezon wylegiwania się nago na słońcu uznajemy za otwarty!

PogoriaPogoriaRózia nad jeziorem
Kasia i Michał przy remoncie

Gdzie się człowiek nie obejrzy, tam remont. No to remontujemy!

WitekWitekLidzia, Kasia i Witek
JeremDusia na rowerzeDusia

Co jeszcze... Aha, Dobrawa nauczyła się jeździć na rowerze, a ja kupiłem nowe okulary! Od wielu lat lenonki nie są już modne i nigdzie nie można ich dostać, a długo nie mogłem znaleźć żadnych, które spełniałyby moje wymagania estetyczne, aż w końcu są, pojawiły się i dzięki Kasi pomocy (dziękuję bardzo!) w końcu trafiły na mój nos! Oczywiście na zdjęciu obok przymierza je inny znany w świecie mody model.

Notice: Undefined index: STATrad in /home/kriton/domains/obywatel.libertas.pl/public_html/obywatel.php on line 115