obywatel WuWu – strona domowa

Voy hasta el fin del mundo,czyli co znalazłem na drugim końcu świata.

Subiektywna kronika z podróży do Peru, Boliwii i Chile

Mapa wyprawy do Tawantinsuyu (Peru, Boliwia, Chile)

Barcelona

Nasza podróż rozpoczęła się o 2:00, 10 marca 2007 roku. Pod osłoną nocy jechaliśmy na podkrakowskie lotnisko, skąd mieliśmy lot do Barcelony. Było ciemno i zimno. Tymczasem Barcelona witała nas palmami i słoneczną pogodą. Niby tylko dwie godziny lotu...Pierwszy przystanek: Barcelona! (62 zdjęcia)

witamy_w_peru_limajedziemy_na_poludnie_icalinie_z_nazcaarequipa_biale_miastodolina_colca_perusalcantay_trekmachupicchu_wielki_szczyt_perucusco_peru_mlodsza_siostra_krakowapozegnanie_z_peru arequipa_biale_miastodolina_colca_perumachupicchu_wielki_szczyt_perucusco_peru_mlodsza_siostra_krakowawyspy_na_jeziorze_titicacala_paz_miasto_matki_boskiej_pokojudroga_smierci_do_coroicorurrenabaque_pamparurrenabaque_jungleswieta_w_rurrenabaqueheroica_ciudad_de_san_pedro_de_tacnasalar_de_uyuni_boliwiahey_mama_we_going_to_atacama
peruperu - boliwia

stopklatka

chile - boliwia

Z samolotu wysiedliśmy o godzinie 21.30. Przy odprawie trzeba było oddać wypełnione druczki zawierające nasze dane, cel przyjazdu, zawód itd. Po dopełnieniu wszystkich formalności dostaliśmy pieczątki do paszportu... JESTEŚMY W PERU!Bienvenido en Peru: Lima! (84 zdjęcia)

Lima de noche
Nasz hotel

Buenos dias mis amigos! Nie da się opisać tego uczucia, kiedy wstajesz rano ze świadomością, że dzisiaj nie idziesz do pracy! Słoneczko świeci, wszędzie piasek a Ty masz basen i piwo w odległości 10 metrów od łóżka.Jedziemy na południe: Ica! (39 zdjęć)

Nazca to małe, liczące około 20 tyś. mieszkańców miasteczko leżące na płaskowyżu o tej samej nazwie, na wysokości 588 m n.p.m. Międzynarodową sławę przyniosły mu tajemnicze linie odkryte przypadkowo w latach dwudziestych ubiegłego wieku..Linie z Nazca (51 zdjęć)

Astronauta
Plaza de Armas, Arequipa

Przemierzyliśmy kolejne 566 km i około dziewiątej dotarliśmy do Arequipy, drugiego co do wielkości miasta w Peru. Arequipa nazywana jest też Białym Miastem, ponieważ większość starej części zbudowana jest z białego tufu wulkanicznego...Arequipa – Białe Miasto (44 zdjęcia)

Wstajemy rano, myjemy się i jemy śniadanie... kontynentalne, bułka, odrobina dżemu, sok i mate de coca... której niestety nawet nie zdążyłem dopić. Wsiadamy do busa i jedziemy w góry, po drodze zaopatrujemy się w liście koki.Dolina rzeki Colca / Valle del Colca (Peru) (62 zdjęcia)

Dolina Colca
Komitet pożegnalny

Z Arequipy do Puno jest jakieś 325 km, na miejscu byliśmy około 2 w nocy. O 6 rano pobudka, śniadanie kontynentalne:/ i taksówka zabiera nas do portu skąd wypływamy na Titicaca. Płyniemy na jedną w z wielu pływających po jeziorze wysp...Wyspy na jeziorze Titicaca (64 zdjęcia)

Idziemy zobaczyć miasto, które już z hotelowego tarasu wygląda bardzo obiecująco. Podobno Cusco zostało założone przez legendarnego protoplastę królewskiej dynastii Inków – Manco Capaca w XII wieku...Cusco – młodsza siostra Krakowa (42 zdjęcia)

Compania de Jesus
Cordillera Vilcabamba

Po śniadaniu pniemy się dalej w górę dość wąską drogą... W jednym miejscu drogę tarasuje samochód, musimy poczekać jakieś pół godziny, zanim pojedziemy dalej, bo oczywiście nikomu się nie spieszy... To się nazywa Ameryka... W końcu wysiadamy, plecaki...Salcantay Trek – zapach Machu Picchu (59 zdjęć)

O Machu Picchu świat dowiedział się w roku 1911, za sprawą Hirama Binghama, który szukając Vilcabamby, ostatniej stolicy Inków, przez przypadek spotkał w Mollepata wieśniaka.Machu Picchu – wielki szczyt (66 zdjęć)

Machu Picchu
La Paz

To była długa noc, najpierw jakieś 112 km do Cusco, później 389 km do Puno i kolejne 148 km do granicy z Boliwią, gdzie docieramy nad ranem. Przekraczamy ją w miasteczku o nazwie Desaguadero, to nasza pierwsza granica lądowa w Ameryce.La Paz – Miasto Matki Boskiej Pokoju (87 zdjęć)

Rano jedziemy z La Paz do La Cumbre na wysokości 4725 m n.p.m. Tutaj wsiadamy na rowery i jedziemy w dół trasą z dumą nazywaną przez Boliwijczyków najniebezpieczniejszą drogą świata, albo po prostu DROGĄ ŚMIERCI...Droga śmierci do Coroico (31 zdjęć)

Droga śmierci
Drzewo

Mijamy samochody, które utknęły w „drodze”, potem szlaban (wjazd kosztuje 60B) i w końcu docieramy do Santa Rosa. Tutaj kończy się droga, a z drogą kończy się cywilizacja. Myjemy zęby i wsiadamy na wąską łódkę napędzaną silniczkiem. Ławeczka może i...Boliwijska Pampa, czyli błogość (61 zdjęć)

Po powrocie jemy szybką pizzę i zmęczeni padamy do łóżek! Rano mamy tylko godzinę, żeby pospacerować po Rurrenabaque, zaraz potem wsiądziemy na łódkę podobną do tej, którą poruszaliśmy się po pampie. Usilnie staram się znaleźć pocztę, żeby wysłać...Witamy w boliwijskiej dżungli (41 zdjęć)

Mały Indianin z Rurrenabaque
Procesja niesie ulicami Rurrenabaque trumnę ze zwłokami Jezusa

Nasza wycieczka zakończyła się na brzegu rzeki Beni. Po krótkiej wizycie w hotelu poszedłem na spacer po Rurrenabaque, miałem straszną ochotę na piwo, choćby boliwijskie... I tu spotkał mnie zawód, dziś jest Wielki Piątek...Święta w Rurrenabaque (51 zdjęć)

Nad ranem dojechaliśmy do Uyuni (Boliwia), tutaj mieliśmy trochę ponad godzinę na zjedzenie śniadania i uzupełnienie braków w zaopatrzeniu. Następnie załadowaliśmy się do dżipa i ruszyliśmy w...Salar de Uyuni – największa solniczka świata (85 zdjęć)

Salar de Uyuni, Boliwia
Indianka z dzieckiem

Jeśli dobrze pamiętam to wstaliśmy o 4 rano, tak żeby jeszcze przed świtem dotrzeć na gejzery, które najlepiej oglądać o wschodzie słońca. Jak widać udało nam się dotrzeć na czas...Hey mama, we're going to Atacama! (60 zdjęć)

Przez całą noc jedziemy do Arici nad oceanem... Autokar jest bardzo wygodny... trzeba przyznać, że transport drogowy w Chile, a nawet w Peru stoi na o wiele wyższym poziomie niż w Polsce. Na dworcu w Arica odbiera nas kierowca, który wiezie nas...Heroica Ciudad de San Pedro de Tacna (34 zdjęcia)

Plaza de Armas
Lima

Około ósmej rano wysiadamy na terminalu autobusowym w Limie. Mam wrażenie jak bym ledwie wczoraj opuszczał to miasto... Odczuwam silną potrzebę pożegnania się z oceanem, spędzam nad nim całą resztę z czasu jaki mi pozostał w Ameryce.Żegnamy ocean, żegnamy Peru, żegnamy Amerykę (47 zdjęć)

Komentarze do zdjęć:

Machu Picchu

Lucco: super

Mały Indianin z Rurrenabaque

Monique: Super fotografia:-))

Notice: Undefined index: STATrad in /home/kriton/domains/obywatel.libertas.pl/public_html/obywatel.php on line 115