obywatel WuWu – strona domowa

Album rodzinny

Kronikarskie ciągoty odziedziczyłem najwyraźniej po tacie, z wiekiem doszła potrzeba pamięci i może naiwna próba jej ocalenia. Zapisana światłem pamięć o mojej rodzinie sięga roku 1934 roku. Zapraszam...

Album rodzinny, rok 2013

Jeremi i Monika

Drugi łikend 2013 roku spędziliśmy w Wilkowicach. Kocham zimę, a ta, jak wiadomo, najpiękniejsza jest w górach, zwłaszcza gdy wieczorem można się ogrzać przy kominku...Zima w Wilkowicach (8 zdjęć)

A to już pierwsze urodziny Nataszy. Stu lat życzy wuj oraz oczywiście Maja i Jeremi! Natomiast niezależnie od składanych przez wszystkich gości życzeń, solenizantka również w myślach jakieś wystosowała. Potem zdmuchnęła świeczkę i z pewnością nikomu...Urodziny Nataszy (4 zdjęcia)

Urodziny Nataszy
WitekWitek

Zima piękną porą roku jest i basta! I nie chcę słyszeć żadnych narzekań, że zimno i śnieg. Jak jest zima, to musi być zimno! I musi być śnieg, a nawet dużo śniegu.

Na szczęście w górach go nie brakuje, więc jedziemy na narty, gdzie ku ogromnej zgryzocie niektórych moja broda zamarza na sople i zupełnie „się nie prezentuje”. Podobno to wstyd z taką jeździć, więc jeżdżę szybko, żeby nikt nie widział, ale choć staram się jak mogę, to i tak pod wyciągiem muszę znosić połajanki i wyrażające głęboką dezaprobatę miny:). Na całe szczęście z opresji ratują mnie Marta i Kuba, których spotykamy zupełnie przez przypadek, czekając na kiełbaski z grilla. Pozdrawiam!

Dolores, Marta, Witek i Kuba
Jeremi Spiderman

Jeremi miał w przedszkolu bal przebierańców. Przebrał się, jak widać, za Spidermana, czyli jednego ze swoich ulubionych superbohaterów, którzy kuszą go podobną karierą w przyszłości. Decyzja, kim chce być w przyszłości, jeszcze nie zapadła, na pewno...Jeremi Spiderman (10 zdjęć)

Jak szaleństwo, to szaleństwo. Oczywiście białe szaleństwo! No bo jak tu nie kochać zimy, jak nie szaleć, gdy wszędzie dookoła leży śnieg, który działa jak miękka kołdra, poduszka i zjeżdżalnia w jednym. Można wskakiwać w zaspy, jeździć na sankach, na...Białe szaleństwo w Wilkowicach i Szczyrku (8 zdjęć)

Jeremi i Maja
Jeremi i Witek

Pierwszy łikend marca postanowiliśmy spędzić w Wilkowicach, a przy okazji wybrać się na Festiwal Górski Wondół Challenge w Szczyrku. W ramach imprezy całkiem sprawnie działało festiwalowe przedszkole, więc mogliśmy zachłannie czerpać wszelkie atrakcje...Festiwal Górski Wondół Challenge w Szczyrku (16 zdjęć)

Śnieg się topił w błyskawicznym tempie i gdy wszystkim się już wydawało, że idzie wiosna... przyszła zima. I to jaka. Gdy przyjechaliśmy do Wilkowic, przed domem zalegało ze 30 cm świeżego śniegu! Nie no, śnieg leży i się marnuje! Tak być nie może...Największy bałwan we wsi (11 zdjęć)

My i nasz bałwan
My i nasz Bałwan Wielkanocny

Zgodnie z wieloletnią tradycją czas na kolejną świąteczną kartkę dla rodziny, przyjaciół i znajomych. A że pogoda bardziej zimowa niż wiosenna, to zapraszam do niej wielkanocnego bałwana, który do naszych życzeń się dołącza. Mam nadzieję, że nie kupiliście przez to choinki i karpia zamiast jaj!

Wielkanoc

Biały obrus, odświętna zastawa. Na talerzach pokrojone jajko, kiełbasa, szynka, a do tego buraczki i chrzan. Za chwilę zostaną zalane białym barszczem. Takie śniadanie jem tylko raz w roku. Pycha. Niby święta, a człowiek zaraz będzie zmuszany do...Wielkanoc 2013 (15 zdjęć)

Pamiętam, jak mój tata przywiózł z salonu nowego Fiata Uno. Cóż to był za samochód! Zwłaszcza w porównaniu do starego poczciwego Trabanta. Czerwony lakier (po kobiecemu chyba wiśniowy), silnik 1,4, elektrycznie podnoszone szyby... Co prawda bardzo...Żegnamy Fiata Uno (4 zdjęcia)

Pożegnanie z UNO
Miąższ

To był chyba pierwszy koncert w moim życiu, po którym bolała mnie szczęka, i to wcale nie dlatego, że skończyło się jakimś gremialnym mordobiciem. Nic z tych rzeczy. Po prostu przez cały wieczór mniej lub bardziej się uśmiechałem...Miąższ w Gramoffonie! (40 zdjęć)

To po prostu nie uchodzi, żeby spędzać łikend w domu, kiedy tyle atrakcji czeka na nas poza nim. Tym razem wybraliśmy się do Krakowa, aby razem z Igą i Kubą zwiedzić krakowskie kopce. Jako pierwszy odwiedziliśmy kopiec Wandy, której legendę zna chyba...Wycieczka na krakowskie kopce (33 zdjęcia)

Maja, Witek, Jeremi i Zbyszko

Zima trochę się w tym roku przeciągnęła, a potem długo pogoda była grymaśna, ale w końcu jest, udało się, jesteśmy na skałach, a nasza grupa wspinaczkowo-cyrkowa może nareszcie ogłosić otwarcie sezonu. Nastroje mamy bardzo dobre, temperatury optymalne...Sezon wspinaczkowy w końcu otwarty (3 zdjęcia)

Rozpoczynamy sezon od śniadania

Nie ma jak kiełbaska z ogniska. Pachnąca, chrupiąca, porządnie przypieczona z ostrą musztardą. W zasadzie już to jest wystarczającym powodem, żeby rozpalić ogień! Jakie powody miała Marta – nie wiadomo, ale faktem jest, że ognisko zorganizowała i ludzi...Ognisko na studzienicach (16 zdjęć)

Trochę badmintona
Wiewiórka

Przychodzi łikend i psuje się pogoda. Norma. W Wilkowicach wita nas deszcz, ale z drugiej strony, zawsze to parę dni na wsi. W mieście wiewiórki nas nie odwiedzają, w mieście nie narąbię drewna... Zaraz, przecież ja nigdy dotąd nie rąbałem drewna...Wiewiórka z Wilkowic (4 zdjęcia)

Mosm Tychy

25 maja 2013 roku w Hali Sportowej MOSiR w Mikołowie rozegrany został Finał Mistrzostw Województwa Śląskiego Kinder+Sport w kategorii dziewcząt. Był on zwieńczeniem trwającego od listopada turnieju eliminacyjnego, w którym wyłoniono po 8...MOSM Tychy i Finał Mistrzostw Województwa Śląskiego Kinder+Sport dziewcząt (71 zdjęć)

Znowu w Krakowie, więc przy okazji odwiedzam swoją ulubioną salę w Narodowym. Moje towarzystwo ziewa tak szeroko, że istnieje uzasadnione ryzyko pożarcia Albrechta Hohenzollerna! Pies trącał Hohenzollerna, ale co jeśli pożre w całości także Zygmunta StareCzerwcowy Kraków i Zbyszko (7 zdjęć)

Rynek Główny, Kraków

Dzień Matki i Ojca w przedszkolu nr 10 to zawsze bardzo przyjemne wydarzenie. Bogaty program artystyczny w wykonaniu 5-latków przygotowujących się do występów pod czujnym okiem pani Beatki oraz pani Bogusi zawsze wywołuje wzruszenie, że o uśmiechu na...Dzień Matki i Ojca (11 zdjęć)

Jeremi

Sto lat, sto lat, niech żyje Maja nam! A ile to lat już jej minęło? 13?! Gdyby nie to, że urodziła się w roku 2000 i jej wiek bardzo łatwo policzyć, to pomyślałbym chyba, że pomyliłem się w rachunkach! To już 13 lat?! Nie no, przecież jak tak dalej pójdzi13. urodziny Mai (4 zdjęcia)

Zdmuchiwanie świeczek

Jest piękna, jeszcze wiosenna, słoneczna niedziela. Naprawdę nie uchodzi zalegać w taki dzień w łóżku! Trzeba jechać za miasto, na przykład na skały i to teraz, wcześnie rano, gdy nie ma tam jeszcze tłumów, a temperatura jest znacznie przyjemniejsza...Niedziela w Rzędkowicach (24 zdjęcia)

Rzędkowice
Jeremi

Już po raz szósty wybraliśmy się na Festiwal Teatrów Ulicznych do Krakowa. Właśnie sobie uświadomiłem, że Jeremi jeździ na ten festiwal od urodzenia (swój pierwszy festiwal wizytował, nie mając jeszcze roczku)! Nie przepuścił żadnego! Może dlatego tak...Teatry uliczne w Krakowie Anno Domini 2013 (38 zdjęć)

Xarxa Teatre - Nit Màgica

Już po raz 26. na krakowskim bruku wytyczono sceny Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Ulicznych. Od 11 do 14 lipca wystąpiło na nich 19 teatrów z Hiszpanii, Polski, Francji i Niemiec. Ilu było widzów? Nie mam pojęcia, ale czasem ścisk był...XXVI Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych w Krakowie – ULICA26 (72 zdjęcia)

Jest już lipiec, a nasza Samozwańcza Grupa Wspinaczkowo-Cyrkowa nie zdążyła jeszcze rozwinąć w tym roku skrzydeł! W związku z zaistniałą sytuacją postanowiliśmy pojechać na całe dwa dni, żeby te niewybaczalne zaległości choć trochę nadrobić. Wyjazd...Rzędkowice, wspinanie i samowolka budowlana (3 zdjęcia)

Kuba i Jeremi

Wakacje 2013 – Kolonia, Bruksela, Londyn, Aysgarth, Jork, Bałtyk

Maciek i Witek

Najwyższy czas nadrobić zaległości towarzyskie i odwiedzić przyjaciół mieszkających za granicą. Od lat obiecywałem sobie, że wpadniemy do nich z rewizytą, a jakoś ciągle się nie składa. Tym razem już nic nie stanęło nam na przeszkodzie i w piątek...Kolonia, czyli katedra, kościoły romańskie, czekolada i zoo (65 zdjęć)

Witek, Maja i Jeremi

We wtorek rano (no może nie jakoś wcześnie rano, bo przecież są wakacje, ale w każdym razie przed południem) wyruszyliśmy w dalszą drogę w kierunku Kale (Calais). Tak się złożyło, że dokładnie na naszej trasie leżała Bruksela, nieoficjalna stolica...Kolonia – Bruksela – Calais (27 zdjęć)

Jeremi

Wschód słońca pierwszego sierpnia wita nas już na wyspach. Pod osłoną nocy przeprawiliśmy się do Anglii i jesteśmy gotowi do ataku. Po drodze z Dover mieliśmy tylko dwie przygody. Najpierw po zatankowaniu okazało się, że z powodu remontu nie da się z...Westminster, dinozaury i Muzeum Nauki, czyli dotarliśmy do Londynu! (56 zdjęć)

Witek i Jeremi

Niedziela! Oleńka i Wojtas mają wolne, więc dzień zaczynamy od pysznego deseru w ogródku. W końcu czas zrobić coś razem. Wybierzemy się na Camden, czyli do prawdopodobnie najbarwniejszej dzielnicy Londynu. Jest tu wielki targ, gdzie można kupić chyba...Camden i Muzeum Brytyjskie, czyli Londynu ciąg dalszy (40 zdjęć)

Witek, Maja i Wojt

Plan zwiedzania Londynu nie został wykonany. Trochę zawiniło poranne lenistwo, ale przede wszystkim mój przesadny optymizm i zachłanność. Krótko mówiąc, nie udało się, bo plan był nierealny. Z drugiej strony zbyt ambitne plany są mobilizujące i efekt...Hamleys, City i Beachy Head, czyli jeszcze raz Londyn (44 zdjęcia)

Aysgarth, Yorkshire (Anglia)

Z Londynu wybraliśmy się na północ, żeby odwiedzić Karolinę i Marcina. Około 400 km angielskich dróg pokonałem gładko i bez żadnych przygód. Ba, nawet jeżdżenie lewą stroną jezdni stało się szybko czymś całkowicie naturalnym. Przed kamiennym domem, w...Aysgarth i York, czyli przybywamy do Yorkshire (39 zdjęć)

Tan Hill, Yorkshire (Anglia)

W niedzielę wybraliśmy się na kolejną wspólną wycieczkę, tym razem po urzekającym Parku Narodowym, w którym przecież, jakby nie było, mieszkamy! Najpierw pojechaliśmy zobaczyć potężną tamę na zbiorniku Scar House. Jest to największa z trzech tam w...Wrzosowiska, Tan Hill i Opactwo Fountains (59 zdjęć)

Witek

We wtorek zrobiliśmy sobie wycieczkę do zatoki Robin Hooda, która w wielu internetowych opiniach była wymieniana jako jedna z najpiękniejszych w okolicy. Samo miasteczko, zwłaszcza na tle błękitnego nieba rzeczywiście robiło bardzo sympatyczne wrażenie...Robin Hood's Bay, Londyn i promem na kontynent (22 zdjęcia)

Witek i Jeremi

Rano pożegnaliśmy się z Mają, która udała się na obóz sportowy. My wybraliśmy się oczywiście na plażę, która po całym dniu za kierownicą jawiła mi się niczym ziemia obiecana. Pogoda była idealna, niestety plaża okazała się być jak dla mnie zbyt brudna...Nad Bałtykiem (20 zdjęć)

Jeremi i jego ząb

Pierwszego września Jeremiemu wypadł pierwszy w życiu ząb. Długo się już kiwał, ale Jeremi nie zamierzał najwyraźniej zbyt szybko się z nim rozstawać. Ząb zaskoczył go i wypadł sam podczas mycia zębów.

Zbiegło się to w czasie z koncertem Martyny Jakubowicz na Placu Baczyńskiego. Jeremi uważnie wysłuchał całego występu, a po zakończeniu powiedział, że bardzo mu się podobało. Następnie bardzo chciał poznać Janka, brata ujka Wojta, który niedawno w Londynie zafundował mu emocjonującą przejażdżkę motorem. Plan wykonał w dwustu procentach, bo poznał na raz aż dwóch braci Gałachów! Przy tej okazji pozdrawiamy oczywiście całą ich familię.

Martyna Jakubowicz na Placu Baczyńskiego

W pierwszy łikend września postanowiliśmy wybrać się do Zakopanego na 9. Spotkania z Filmem Górskim połączone z zawodami wspinaczkowymi Adidas Zako Boulder Power, ale sami również mieliśmy ochotę trochę się powspinać, a że nasz poziom do zawodów...Wspinanie i filmy, czyli szybki wypad do Zakopanego (27 zdjęć)

Tatry

Księżniczka Dobrawa Wieszczek urodziła się 20 września 2013 roku o godzinie 8:50 w Szpitalu Wojewódzkim w Tychach. Chyba nie mogła się doczekać, bo swoje przyjście na świat przyspieszyła o ponad miesiąc, ważyła więc tylko 2140 gram i rozciągała się na...Witamy Dobrawę (37 zdjęć)

Dobrawa
A Dobrawa nie spi

Późna godzina, starsze dzieci padły, a Dobrawa spać nie chce! Może przejmuje się przyjęciem z okazji szóstych urodzin brata, które już za kilka godzin? Świętowaliśmy bardzo kameralnie, ale przepysznego torciku babci oczywiście nie zabrakło! A kilka dni...Szóste urodziny Jeremiego (5 zdjęć)

Grudzień zaczął się od odwiedzin. Z rewizytą przyjechali Iga, Kuba i Zbyszek. Miód oczywiście lał się szerokim strumieniem, ale Kuba nadal nie dał się przekonać do monarchii jako znacznie lepszego niż demokracja systemu władzy. A w Królestwie Polskim...Gość w dom, Bóg w dom! (7 zdjęć)

Jeremi i Dobrawa
Bożena Janerka, Lech Janerka, Michał Mioduszewski i Damian Pielka

Kloster Pub, przez wielu zwany jeszcze ciągle Jazzową, to jedna z najstarszych knajp w Tychach. Dwadzieścia lat temu chodziło się jeszcze do Bluesowej, Tawerny czy Jesionów (nie pamiętam, czy istniał już wtedy Belfegor). Była to więc jedna z...Lech Janerka na 20. urodzinach Jazzowej w Tychach (76 zdjęć)

Okres przedświąteczny rozpoczynam od zrobienia tradycyjnej świątecznej kartki. W tym roku miałem do dyspozycji bardzo małą modelkę, więc postanowiłem powtórzyć inscenizację betlejemskiej szopki. Wyszła wersja bardzo nieortodoksyjna, bo Jezusek okazał...Święta, Święta i... Wspinanie! (24 zdjęcia)

Wigilia
Jan Gałach Band

Organizowane przez Janka Gałacha koncerty świąteczne w chorzowskiej Leśniczówce to już dobrze ugruntowana tradycja. Tym razem jednak atmosfera była nieco bardziej odświętna niż zwykle, w 2013 roku Leśniczówka obchodziła bowiem 30-lecie...Dwunasty Koncert Świąteczny, Leśniczówka 2013 (90 zdjęć)

Notice: Undefined index: STATrad in /home/kriton/domains/obywatel.libertas.pl/public_html/obywatel.php on line 115