album rodzinny

Witamy w naszym albumie rodzinnym! Znajdziecie tutaj zdjęcia z różnych wydarzeń od 1940 roku, aż do dnia dzisiejszego. Zdjęciom często towarzyszą bardzo rozbudowane opisy, więc nawet jeśli zabrakło Cię na ostatniej imprezie to zaraz wszystkiego się dowiesz:). Oglądajcie, czytajcie, wspominajcie, a w razie czego poprawiajcie! No i oczywiście komentujcie w księdze gości! Zapraszam...

lata 1934-1976lata 1977-1984lata 1985-1988lata 1989-1995lata 1996-1998
20002001lata 2002-2003200420052006200720082009
20102011201220132014201520162017

Album rodzinny – rok 2012

Dolores i Maja

Co to, już marzec? Tak szybko? Chyba zapadliśmy w jakiś sen zimowy, a to przecież już wiosna prawie! Idziemy na spacer po lesie i odwiedzić Nataszę.

Niedzielny spacer po lesie i odwiedziny u Nataszy (32 zdjęcia)

Maja, Dolores, Jeremi i Iga

W środę zaraz po pracy spakowaliśmy do samochodu rzeczy, a następnie nas, po czym udaliśmy się w kierunku Krakowa po Igę, a następnie w Tatry na narty...

Białe szaleństwo w Białce Tatrzańskiej (44 zdjęcia)

Iga

Na narty do Białki Tatrzańskiej wybraliśmy się właściwie w ostatniej chwili, bo zaraz później przyszła odwilż i zrobiła się wiosna. Dokładnie tydzień temu jeździliśmy na nartach, a dzisiaj chodzimy w krótkich rękawkach i myjemy nasze fury...

Wilkowice 2012 (40 zdjęć)

Dziadek, Jeremi i babcia, Dolores i Natasza

W niedzielę wybraliśmy się na imieniny do babci Krysi...

Imieniny babci Krysi (6 zdjęć)

Jeremi przy ognisku

Najwyższy czas przywitać wiosnę! Pogoda jest przepiękna, więc warto przy okazji doładować na słońcu akumulatory mocno wyczerpane po krótkich, zimowych dniach...

Przy ognisku przy ognisku (38 zdjęć)

WESOŁYCH ŚWIĄT

Tradycyjnie już z okazji Świąt Wielkanocnych przygotowujemy naszą okolicznościową kartkę. W tym roku ze względu na kryzys i horrendalną cenę jaj, postanawiamy wziąć sprawy w swoje ręce i zrobić sobie jaja we własnym zakresie. Sprawa jest prosta, wystarczą zużyte skorupki po jajach oraz oczywiście nadzienie o smaku jajecznym, którym to jajka napełniamy. W ten sposób uzyskujemy ekologiczne i nieobłożone żadnym złodziejskim vatem jaja. Nie będą Tusk i jego banda zarabiali na naszym świętowaniu! Wesołych Świąt!

Wesołych Świąt
Śniadanie wielkanocneZajączek przyniósł Jeremiemu ElmoŚniadanie wielkanocne
Faszystowski Ogródek (Rzędkowice)

W zeszłym roku Basia i Kuba zrobili kurs wspinaczkowy, a dzięki ich uprzejmości my również mogliśmy się wybrać w skały i korzystając z ich sprzętu i wiedzy spróbować, jak to jest. Minęła zima, w końcu mamy kwiecień i piękną, słoneczną pogodę. Basia z Kubą biorą nas pod swoje skrzydła i pod ich czujnym okiem, ale już na swoim sprzęcie, robimy pierwsze skromne trójeczki i czwóreczki na wędkę...

Rozpoczynamy sezon wspinaczkowy, Rzędkowice 2012 (28 zdjęć)

Wspinamy się w Dolinie Kobylańskiej

Na weekend pojechaliśmy do Krakowa, do Igi i Kuby, a w sobotę, o ile się nie mylę, całkiem długo debatowaliśmy ze szwagrem na jakieś arcyważne polityczne tematy, zasypiając dopiero mocno po północy. Ale czy to powód, żeby w niedzielę spać do południa i rezygnować ze skał, zwłaszcza, jeśli Jura jest na wyciągnięcie ręki?

Wspinamy się w Dolinie Kobylańskiej (23 zdjęcia)

Okiennik Skarżycki

Przez pierwszą połowę roku byłem dość mocno zawalony pracą i niestety nie mogłem jeździć na skały tak często, jak bym chciał. Tym bardziej cieszył wyjazd taki jak ten, nie na jeden dzień, ale na całe trzy, w dodatku w sprawdzonym towarzystwie Basi i Kuby...

Rzędkowice i Okiennik Skarżycki (47 zdjęć)

Witek

Korzystając z pięknej, majowej pogody, urządziliśmy sobie jednodniowy wypad do Rzędkowic. Basia z Kubą udali się do jakiegoś innego sektora, a my rozbiliśmy się pod Dziurawą Ścianką, gdzie można było znaleźć odrobinę cienia i schować się przed palącym słońcem...

Dziurawa Ścianka w Rzędkowicach (6 zdjęć)

9 maja, w ramach Dni Województwa Śląskiego, odbył się w Katowicach pierwszy z kilku zapowiadanych z tej okazji koncertów. Przed zgromadzoną na Placu Sejmu Śląskiego publicznością wystąpił słynny serbski reżyser — Nemanja Kusturica...

Renata Przemyk, Sokół Orkestar oraz Emir Kusturica & No Smoking Orchestra

Dejan Sparavalo i Nemanja (Emir) Kusturica
Witek

35. urodziny to chyba jakaś półokrągła rocznica, więc wypadałoby ten dzień uczcić. W związku z tym postanowiliśmy wypić dwie skrzynki piwa, trochę wina, wódki i innych przypadkowo znalezionych w szafie napojów wyskokowych...

35. urodziny Witka (31 zdjęć)

Co roku, na początku czerwca w Teatrze Małym w Tychach odbywa się uroczysta gala, na której prezentowany jest dorobek artystyczny wychowanków Młodzieżowego Domu Kultury nr 1...

Prezentacja dorobku artystycznego MDK1 sezon 2011/2012

Paka
Mini Paka 2

W niedzielę wybraliśmy się na piknik rodzinny organizowany tradycyjnie przez Młodzieżowy Dom Kultury nr 1 w Tychach po zakończeniu rocznego cyklu wszystkich zajęć...

Piknik rodzinny MDK nr 1 w Tychach (36 zdjęć)

Noc kupały

Noc Kupały to pradawne słowiańskie święto obchodzone w najkrótszą noc w roku, czyli w czasie przesilenia letniego. W zasadzie powinniśmy rozpalić z tej okazji porządne ognisko, ale czasy są ciężkie i za podobne praktyki na Paprocanach można by chyba mandat dostać...

Noc Kupały (16 zdjęć)

Chrzest Nataszy

24. czerwca 2012 moja siostrzenica Natasza przyjęła chrzest, wstępując tym samym do Kościoła. Jej matką chrzestną została Dorotka, a ojcem Przemek...

Chrzest Nataszy (25 zdjęć)

Bestia i Kuba

W czwartek wybraliśmy się do Krakowa na Festiwal Teatrów Ulicznych...

Teatry uliczne, smok wawelski i mecz Polska - USA (30 zdjęć)

Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych w Krakowie – ULICA25

Deabru Beltzak - The Wolves
Jeremi i Maja

Na weekend pojechaliśmy do Bielska pozałatwiać różne sprawy, a potem do Wilkowic odwiedzić Adę. W piątek trochę padało, ale za to w sobotę od rana świeciło nam pięknie słoneczko...

Wilkowice, lipiec 2012 (9 zdjęć)

Spiąca królewna, śpiący królewicz i ich dwór

Pod koniec lipca wybraliśmy się do Bielska, aby złożyć życzenia Ani, która zaprosiła nas na swoje urodziny...

Urodziny Ani (74 zdjęcia)

Imieniny dziadka Inka

W niedzielę obchodziliśmy imieniny dziadka Inka. Po raz pierwszy dziadek na swoich imieninach gościł troje wnucząt...

Imieniny dziadka Inka (11 zdjęć)

Od Wolina po Bieszczady, czyli wakacje 2012

Jesteśmy! Jesteśmy nad morzem! No w końcu! Jest już po południu, całą noc nie spałem, a po drodze tradycyjnie nie obeszło się bez przygód, ale to już bez znaczenia! Przed chwilą wytargowaliśmy dobrą cenę za apartament i teraz najważniejsze jest już tylko słońce, piasek, morze, niebo i wiatr...

Nad morzem w Grzybowie (50 zdjęć)

Na plaży

W czwartek zapowiadała się nieco gorsza pogoda i z tego, co pamiętam, to faktycznie momentami jakiś deszcz z nieba padał. Postanowiliśmy więc nie ryzykować pobytu na plaży i coś w okolicy zwiedzić. Okolica wyszła wcale nie tak blisko, bo za cel obraliśmy sobie oddalony o 80 kilometrów Wolin. Skusił nas przede wszystkim budowany tutaj gród Słowian i Wikingów inspirowany legendarnym Jomsborgiem...

Słowianie i Wikingowie z Wolina (55 zdjęć)

W wiosce Słowian i Wikingów

W niedzielę rano pożegnaliśmy się z wracającymi do Krakowa Igą i Kubą, a zaraz później sami definitywnie opuściliśmy pensjonat. Ponieważ jednak było słonecznie, postanowiliśmy jeszcze nie wyjeżdżać, ale spędzić kilka dodatkowych godzin na plaży. W drogę wyruszyliśmy więc po południu, a do Torunia dotarliśmy dopiero przed północą...

Z piernikami, z przygodami, z Torunia do Lutczy (90 zdjęć)

Dolores, Jeremi i Maja

Zaraz obok schroniska PTTK znajduje się klasztor nazaretanek, korzystając z okazji postanowiliśmy więc również na niego rzucić okiem. A potem powrót... Sanok – Lutcza – Tychy...

Komańcza – Sanok – Lutcza – Dom (68 zdjęć)

Na naszej ławeczce w Niebylcu
Maja i DoloresDolores i Witek

W sobotę wybraliśmy się na jednodniową wycieczkę na Morawy zobaczyć Jaskinię Punkevní, a następnie zajrzeć w otchłań Przepaści Macocha, która powstała wskutek zawalenia się stropu ogromnej groty. Na deser zwiedziliśmy piękny Ołomuniec – historyczną stolicę Moraw...

Jaskinia Punkevní i Przepaść Macocha – przewodnik (Czechy)

W lipcowe i sierpniowe weekendy jeździłem na skały z Basią i z Kubą, ale tak się skupialiśmy na wspinaniu, że nikt nie myślał o zabieraniu aparatu. We wrześniu po dłuższej przerwie znowu udało nam się pojechać w większym gronie...

Rzędkowice i pierwszy raz Jeremiego (25 zdjęć)

Pośrednia Turnia, RzędkowiceBasia
WitekCzarnym szlakiem do jaskini mroznej (Tatry)

Na weekend wybraliśmy się do Zakopanego na spotkanie z filmem górskim. Wyszło trochę inaczej niż sobie zaplanowaliśmy. W ramach festiwalu organizowane były między innymi bardzo ciekawe warsztaty sportowo-przyrodnicze dla dzieci. Jeremi ma niecałe 5 lat, a warsztaty były przewidziane dla dzieci w wieku od 7 do 14 lat i nie byliśmy pewni, czy sobie poradzi. Ostatecznie zostaliśmy z nim, ale czas spędziliśmy bardzo przyjemnie, między innymi robiąc oscypki pod okiem bacy. Niestety w związku z tym nie udało nam się zobaczyć żadnego filmu i zaliczyliśmy tylko spotkanie z Ines Papert oraz półfinał mężczyzn zawodów wspinaczkowych Adidas Zako Boulder Power 2012. Mam nadzieję, że w przyszłym roku uda się więcej.

8. Spotkania z Filmem Górskim

Maja, Jeremi i Dolores

Maja ostatnio nie chce już ze mną grać w szachy... no to co mi pozostaje? Gram z Tesą. Tesa jest bardzo wymagającym graczem, ponieważ jak na kota przystało zupełnie nie pokazuje, że jej na czymś zależy. Muszę się więc domyślać jaki ruch chce zrobić, a wcale nie jest łatwo odgadnąć myśli kota... Gdy wygrywa, jest zadowolona, ale gdy przegrywa zawsze ma pretensje, że chciała przecież jechać zupełnie inaczej. Wtedy obraca się tyłkiem i ostentacyjnie odchodzi od szachownicy!

TesaTesa
BasiaMaja i Basia

Wrzesień się kończy, niedługo będzie zimno i ze wspinania będzie trzeba zrezygnować, więc dopingowani tą smutną myślą z jeszcze większą zawziętością uciekamy na Jurę. Jeśli tylko nic nam nie stoi na przeszkodzie, to co tydzień znajdujemy choćby dzień, żeby udać się na skały do Rzędkowic...

Rzędkowice jeszcze raz (7 zdjęć)

Jeremi i Witek

W ostatni weekend września przyjechaliśmy do Wilkowic. Słońce nie szczędziło nam swojego ciepła i nawet zwierzęta wiedziały jak tę pogodę wykorzystać...

Jesienne porządki w Wilkowicach (18 zdjęć)

Samozwańcza Grupa Wspinaczkowo-CyrkowaBasia

Łikendy w Rzędkowicach nadal są tłoczne, a tym razem chyba miał się dodatkowo odbywać jakiś zjazd. Po przemyśleniu sprawy postanowiliśmy więc uciec na do Zuberca na Słowację, gdzie Basia z Kubą znaleźli byli ciekawą skałę. Skała jest tylko jedna (Zuberecka Vapenka), a dróg tylko kilka, ale za to ludzi również niewielu...

Samozwańcza Grupa Wspinaczkowo-Cyrkowa vs Zuberecka Vapenka (73 zdjęcia)

Kuba Haponowicz i Mieczysław StarzecMajaWieszak i Steku

To był bardzo intensywny łikend. Bardzo. W piątek wybraliśmy się na koncert zespołu Es Flores, który uświetnił urodziny krakowskiej Awarii, w sobotę wspinaliśmy się na tynieckich skałkach, a w niedzielę Maja brała udział w Turnieju Minisiatkówki...

Es Flores, Tyniec i Turniej minisiatkówki (29 zdjęć)

Maja, Jeremi, Kuba i BasiaKuba i Jeremi

Dolores zrobiła prawo jazdy! Za pierwszym razem! Okazała się bardzo pojętną uczennicą, a jej instruktorzy bardzo dobrymi nauczycielami. Przy tej okazji z przyjemnością chciałbym zareklamować najlepszy w Tychach... a co tam, najlepszy na Śląsku, a może nawet w całej Polsce ośrodek szkolenia kierowców Trafiic...

Dolores ma prawo jazdy! (9 zdjęć)

RzędkowiceMajaWitek

Listopad. Zimno i pada, ale wyrwaliśmy się jeszcze raz, żeby oficjalnie zakończyć nasz pierwszy rok na skałach. Warunki były dość ekstremalne i nawet proste drogi sprawiały nam trudności, ale udało się z tego sezonu jeszcze coś wycisnąć.

Maja zapytana o swój największy sukces, wymieniła dojście do dziury na drodze Rysa Kirkina wycenianej na V+. Do końca na wędkę udało jej się przejść V na Słonecznej. Ja bym jeszcze dodał jej pierwsze prowadzenia dróg, do których sama się rwała. Potrafię zrozumieć taką hierarchię, bo sam najbardziej jestem zadowolony właśnie z Rysy Kirkina (RP) na Baszcie, pomimo, że udało mi się też poprowadzić szóstkową No passaran na Faszystowskim Ogródku. Mój styl oczywiście pozostawiał wiele do życzenia, a najtrudniejszy moment był niemiłosiernie wytargany, ale na górze i tak czekała satysfakcja! Ta droga sprawiła mi najwięcej trudności ze wszystkich, jakie udało mi się przejść i była chyba na granicy moich tegorocznych możliwości. W przyszłym roku mam nadzieję uda się te granice odrobinę przesunąć.

No i po sezonie;/.

Poziom czytelnictwa w Polsce

Podobno w zeszłym roku tylko 50% dorosłych Polaków przeczytało przynajmniej jedną książkę! Czyli co drugi Polak nie przeczytał zupełnie nic! Trochę nas te wyniki badań przestraszyły, więc gdy tylko w sobotę Iga i Kuba przestąpili nasze progi...

Urodziny Jeremiego i Świetliki (20 zdjęć)

Drodzy Przyjaciele oraz inni przypadkowi internetowi włóczędzy!

Niechaj Mikołaj zawżdy ma brodę a gdyście grzeczni – podarków worek! Anioł na miłość niech u Was gości, bo czymże życie jest bez miłości? Anioł na zdrowie w zdrowiu Was chowa, i trzyma z dala od służby zdrowia! A Rycerz Jedi? Skąd się wziął? – Nie wiem! – Zali i Jedi miejsce ma w niebie? – Jam nie uczony w metafizyce jeno o pokój dbam w galaktyce! Tedy pokoju życzę wszem wobec i świętowania w rodzinnym gronie!

Wesołych Świąt

I znowu święta. Stół nakryty, 1,2,3... 12 potraw? No nie wiem, bo nie liczyłem, ale na pewno barszcz, uszka, grzybowa, karp, ryba po grecku, ryba po polsku, groch z kapustą, kapusta kiszona z marchewką, sernik, kruche ciasteczka, kompot z suszonych owoców, pierogi z kapustą i z grzybami, makówki...

Wigilia 2012 (11 zdjęć)

Wigilia
Janek, Pegaz i Sierściu

Święta to czas radości, czas rodzinnych spotkań, refleksji i modlitwy. A przecież jak mawiał św. Augustyn: „Bis orat, qui cantat”! Gdyby święty z Hippony, który przecież w młodości od dobrej zabawy nie stronił, przyszedł 28 grudnia do Leśniczówki, to z pewnością powiedziałby, że kto gra bluesa, modli się poczwórnie! W niepozornym budynku schowanym wśród drzew chorzowskiego parku, tradycyjnie, już po raz jedenasty Koncert Świąteczny zorganizował Janek Gałach...

Jedenasty Koncert Świąteczny, Leśniczówka 2012

Było minęło... Żegnamy rok 2012, czyli Sylwester w wersji bez komentarza.

Sylwester 2012 w wersji bez komentarza (15 zdjęć)