album rodzinny

Witamy w naszym albumie rodzinnym! Znajdziecie tutaj zdjęcia z różnych wydarzeń od 1940 roku, aż do dnia dzisiejszego. Zdjęciom często towarzyszą bardzo rozbudowane opisy, więc nawet jeśli zabrakło Cię na ostatniej imprezie to zaraz wszystkiego się dowiesz:). Oglądajcie, czytajcie, wspominajcie, a w razie czego poprawiajcie! No i oczywiście komentujcie w księdze gości! Zapraszam...

lata 1934-1976lata 1977-1984lata 1985-1988lata 1989-1995lata 1996-1998
20002001lata 2002-2003200420052006200720082009
20102011201220132014201520162017

Album rodzinny - rok 2011

W drodze

Nowy rok zaczynamy od ślubu Igi i Kuby... Wszystkiego najlepszego Młodej Parze!

Ślub Igi i Kuby (109 zdjęć)

Tesa

Nasze stado powiększyło się o kolejnego członka. Najmniejsza i najmłodsza współlokatorka ma na imię Tesa, jest kotką i przypieczętowała dominację płci pięknej w naszym domu...

Witamy Tesę, czyli mamy kota! (9 zdjęć)

Dolores, Maja i Jeremi

W niedzielę zrobiliśmy sobie wycieczkę do Pszczyny. Co prawda, ze względu na bliskość tego miejsca, w pałacu byliśmy już nie raz i nie dwa... ale cóż to szkodzi? Bardzo przyjemnie będzie po raz kolejny po prostu pobyć wśród tych pięknych wnętrz...

Wycieczka do Pszczyny (52 zdjęcia)

Jeremi i Martynka

Sobota była słoneczna i piękna. Co prawda nadal było dość zimno, ale w słoneczku siedziało się bardzo przyjemnie, a przecież po długiej zimie to właśnie słońca najbardziej nam brakowało...

Jeremi na placu zabaw (53 zdjęcia)

Imieniny babci Krysi

W niedzielę obchodziliśmy imieniny mamy. Życzenia, wspólny obiad, impreza, goście... Ze stryjkiem i stryjenką odkryliśmy nowy wspólny temat - koty...

Imieniny mamy (12 zdjęć)

Tatry, kwiecień 2011

Widok z Nosala (Tatry)

Zostało nam trochę urlopu z zeszłego roku, który chcieliśmy jakoś konstruktywnie wykorzystać. Po chwili zastanowienia postanowiliśmy pojechać w Tatry! Pierwszego dnia zdobywamy Nosal...

Tatry, dzień 1. – zdobywamy Nosal (55 zdjęć)

Toporowa Cyrhla – Nosal – Murowanica (Tatry) – przewodnik

Dolores, Maja, Iga i Jeremi

W czwartek dołączyła do nas Iga i tym razem w piątkę wybraliśmy się nad Morskie Oko. Pogoda zapowiadała się nieszczególnie, ale wg prognoz piątek i sobota miały być jeszcze gorsze, więc jeśli chcemy pochodzić jeszcze po górach to nie ma co zwlekać...

Tatry, dzień 2. – Morskie Oko (79 zdjęć)

Wodogrzmoty Mickiewicza – Morskie Oko (Tatry) – przewodnik

Witek, Maja, Iga i Jeremi

No i pogoda schrzaniła się definitywnie... Pozostaje nam relaks w basenach termalnych w Bukowinie Tatrzańskiej.

Tatry, dzień 3. – baseny termalne w Bukowinie Tatrzańskiej (25 zdjęć)

Spotkanie z Puchatkiem i Tygryskiem

Pogoda nas nie rozpieszcza, ale mimo to postanawiamy trochę pozwiedzać. Na początku odwiedzamy drewnianą kaplicę na Jaszczurówce, a potem dom Jana Kasprowicza na Harendzie i Stary Cmentarz. Na koniec zwiedzamy najnowocześniejsze w Europie centrum badań nad nowymi technologiami specjalizujące się w układach antygrawitacyjnych!

Tatry, dzień 4. – Zakopane, Kasprowicz i kosmiczne technologie (88 zdjęć)

Pomysłów na niedzielę było sporo... Góry, zamki, baseny, kopalnie... ale zabrakło organizacji i zdecydowania. Ostatecznie zostały nam gwiazdy...

Wycieczka do planetarium (20 zdjęć)

Karolina, Maja, Ola i Jeremi

No i znowu idą święta. Tym razem kartka uczulająca na problem jakim jest brutalne traktowanie jajek w okresie świątecznym...

Robimy świąteczną kartkę (5 zdjęć)

Wesołych Świąt

W niedzielę, jak co roku, Śniadanie Wielkanocne z rodziną. Jeremi je aż mu się uszy trzęsą. Całe święta spędzimy u rodziców, więc po śniadaniu jedziemy jeszcze do domu po Tesę, żeby bidna nie siedziała tyle czasu sama...

Śniadanie Wielkanocne i spotkanie z Karoliną i Marcinem (22 zdjęcia)

Marcin, Karolina, Jeremi i Dolores

Ponieważ zostało mi jeszcze trochę zaległego urlopu, postanowiłem wykorzystać go na jednodniowy wypad w góry. Rano pobudka i pakujemy się z Mają do samochodu. Będzie to wycieczka ojca z córką do źródeł Wisły, czyli na Baranią Górę - drugi po Skrzycznem najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego...

Jednodniowa wycieczka na Baranią Górę (39 zdjęć)

Maja

Po raz kolejny Kuba z Igą zaprosili nas do Krakowa, a że bardzo lubimy ich towarzystwo, w Krakowie zawsze coś ciekawego się dzieje i do tego mamy do nich blisko (trochę ponad godzinę drogi), to chętnie zaproszenie przyjmujemy...

Wycieczka do Krakowa z Lechem Majewskim w tle (48 zdjęć)

Jeremi, Dolores i Kuba
Nasza grupa wsparcia

W dobrze pojętym interesie każdej firmy jest, by atmosfera w pracy była dobra, a normy produkcji systematycznie podwyższane. Aby ten szczytny cel osiągnąć nasz kolektyw postanowił się trochę zintegrować w bezpiecznej odległości od miejsca pracy, czyli za granicą, a konkretnie na terytorium bratniego narodu słowackiego...

Zamek Orawski i Demianowska Jaskinia Wolności w służbie integracji kolektywu pracowniczego

26 maja w przedszkolu Jeremiego odbyła się uroczysta akademia z okazji Dnia Matki, połączona ze świętowaniem zbliżającego się dnia ojca. To pierwszy rok Jeremiego w przedszkolu i pierwsza też tej rangi uroczystość...

Dzień Matki i Ojca w przedszkolu (27 zdjęć)

Dzień Matki i Ojca w przedszkolu

Tym razem sygnał dała Kasia i Wojtek. Odgórnie ustaliła termin spotkania na 10. czerwca i poinformowała resztę, że nie ma gadania, wszyscy mają się punkt 19:00 stawić ze świadectwem maturalnym w dłoni w miejscu, gdzie kiedyś stała nasza szkoła, którą niestety miasto wyburzyło, pozbawiając nas w ten sposób możliwości wejścia do środka i powspominania starych czasów w naszych sympatycznych „barakach”...

15 lat po maturze, czyli spotkanie klasowe, Baobab 2011 (75 zdjęć)

Nasza klasa
Dolores i Jeremi i słoń

W sobotę pojechaliśmy do Pszczyny na operę pod gołym niebem. Pomysł bardzo nam się spodobał, Straszny Dwór ciut mniej. Doszliśmy do wniosku, że jednak fanami Moniuszki nie jesteśmy...

Straszny Dwór w Pszczynie (8 zdjęć)

Urodziny Mai

Jak co roku do głowy jako komentarz przychodzi mi tylko jedno, przerażające zdanie... JAK TEN CZAS LECI! Majka ma już jedenaście lat, przerosła już dawno babcie, a pewnie zanim ukończy lat dwanaście przerośnie mnie!

Jedenaste urodziny Mai (6 zdjęć)

Basia z Kubą zrobili niedawno kurs wspinaczkowy. Pewnej słonecznej soboty postanowiliśmy wybrać się razem z nimi i popatrzeć czego się nauczyli:). Nie będę ukrywał, że ich opowieści zaowocowały we mnie chęcią, by samemu trochę się potłuc, poobdzierać, posiniaczyć... może nie od razu połamać, ale choć trochę krwi dla zdrowia w ten naturalny sposób upuścić...

Apetyt na wspinaczkę, czyli Góra Zborów i Rzędkowice (87 zdjęć)

Basia, Kuba, Maja, Dolores i Jeremi
Leo Bassi - Utopia

W dniach od 7 do 10 lipca 2011 roku, już po raz dwudziesty czwarty na ulicach Krakowa gościł Festiwal Teatrów Ulicznych. W tym roku tematem przewodnim był „Wiatr od wschodu”, w związku z czym można było zauważyć odrobinę większą niż w poprzednich latach reprezentację właśnie krajów leżących na wschód od nas. W sumie w ciągu czterech festiwalowych dni przez sceny rozmieszczone na Rynku Głównym, Rynku Małym i pod Galerią Krakowską, przewinęło się piętnaście grup teatralnych reprezentujących artystów z dziewięciu państw: Ukrainy, Rosji, Izraela, Polski, Chorwacji, Włoch, Holandii, Francji i Hiszpanii. A co zaprezentowali?

XXIV Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych w Krakowie – ULICA24

Ortopeda kazał nam oszczędzać kolana... czyli generalnie wchodzić w górę możemy, ale schodzenia raczej powinniśmy unikać:). Tylko jak to zrobić? Ano trzeba jeździć tam, gdzie można z góry zjechać kolejką:). W niedzielę postanowiliśmy więc zrobić sobie szybki wypad na Czantorię...

Niedzielna wycieczka na Czantorię (43 zdjęcia)

Dolores, Jeremi i Maja
Maja, Paulina Maj, Jeremi i Witek

Nasza siatkarka wraz ze swoją klasą i ulubionym trenerem pojechała na obóz sportowy do Węgierskiej Górki. Szczęśliwym zbiegiem okoliczności w tym samym czasie miały tam zostać rozegrane dwa siatkarskie mecze towarzyskie pomiędzy Polską a Japonią...

Mecz Polska - Japonia w Węgierskiej Górce (81 zdjęć)

Tak się zabawnie złożyło, że regularnie co trzy lata przyjeżdżamy do Lutczy. Tym razem, ze względu na zaplanowany dość długi wyjazd do Nepalu, pobytu w Lutczy nie przewidywaliśmy, ale w połowie roku ciężar codzienności okazał się nie do zniesienia i krótki, choćby tygodniowy odpoczynek od niej, stał się koniecznością...

Lutcza 2011 – Prządki, Kamieniec i Caryńska z Igą i Kubą (87 zdjęć)

Maja, Jeremi, Dolores, Iga i Kuba

W środę zrobiliśmy sobie wypad do Rzeszowa, żeby spotkać się z Basią, Grzegorzem i ich synkiem Szymonem oraz żeby odebrać Igę, która nie wytrzymała w Krakowie i postanowiła wrócić do nas...

Lutcza, Rzeszów i ognisko pożegnalne (80 zdjęć)

Pamiątkowo

No i stało się. Pojechaliśmy do Rzędkowic, gdzie korzystając z uprzejmości, doświadczenia, a także sprzętu Basi i Kuby podjęliśmy nasze pierwsze próby wspinaczkowe. Pogoda była piękna, a nasz zapał i podniecenie nową przygodą rozchodziły się w powietrzu niczym zapach jakiejś smakowitej potrawy...

Wspinamy się w Rzędkowicach (33 zdjęcia)

Kuba, Witek i Basia

W niedzielę postanowiliśmy wybrać się do parku dinozaurów w Zatorze. Wsiedliśmy do samochodu i już po kilkudziesięciu minutach byliśmy w świecie ogromnych gadów. U Jeremiego zachwyt mieszał się z pewną dozą niepewności. Bo skąd to niby wiadomo, że taki dinozaur nas nie zje?

Park dinozaurów Dinozatorland (35 zdjęć)

Dinozatorland

Nepal, październik 2011

No tak, podróż z Polski do Nepalu do najkrótszych nie należy. Nasza rozpoczęła się przed świtem, bo pociąg do Warszawy odjeżdżał o 5:32...

Z Tychów do Katmandu, czyli witamy w Nepalu! (76 zdjęć)

Swayambhunath, Kathmandu (Nepal)Swayambhunath, Kathmandu (Nepal)

Trwa Dasain – piętnastodniowe, najważniejsze święta w Nepalu. Już gdy jechaliśmy z lotniska, wszędzie widzieliśmy uwiązane kozy i kury idące na rzeź. Ponoć w tych dniach Nepal dosłownie spływa krwią ofiarnych zwierząt...

Durbar, Katmandu, Dasain i lokalny koloryt... (62 zdjęcia)

Durbar Square, Katmandu (Nepal) – przewodnik

Durbar Square, Kathmandu (Nepal)Kuba, Basia, Maja i Dolores

Wyruszamy w góry na tak zwany treking. Dżipem dojeżdżamy do Dunche, skąd rozpoczynamy wędrówkę doliną Langtang...

Ruszamy w góry: Katmandu – Thulo Bharkhu – Thulo Shyaphru – Lama Hotel – Langtang (89 zdjęć)

Kuba, Basia, Maja i DoloresKuba

Jak cudownie budzić się w takich pięknych okolicznościach przyrody! A gdyby tak tu zamieszkać? Nie? Musimy iść dalej? No trudno, jak mus to mus. O godzinie 7:40 maszerujemy już w kierunku Kyanjin Gompa...

Langtang – Kyanjin Gompa – Kyanjin Ri (88 zdjęć)

Kyangjin Gompa (Nepal)Himalaje (Nepal)

Dzisiaj rozdzielamy się na trzy grupy: Basia z Kubą wyszli jeszcze przed szóstą aby zdobyć Tsergo Ri, celem moim i Dorotki będzie Langshisha Kharka, natomiast Maja ze wszystkich dostępnych atrakcji wybrała sobie... naukę matematyki i angielskiego w pokoju:)...

Langshisha Kharka]Langshisha Kharka (54 zdjęcia)

DoloresWitek

Czas startować w drogę powrotną do Thulo Shyaphru. Żegnamy się z przyjaciółmi i o 8:20 wyruszamy na szlak...

Kyanjin Gompa – Langtang – Lama Hotel – Thulo Shyaphru (46 zdjęć)

Witek i MajaTragarze (Nepal)

Robimy sobie dzień odpoczynku. Pensjonat jest bardzo przyjemny, jedzenie rewelacyjne, pogoda słoneczna. Jemy, rozmawiamy, patrzymy, jemy, (ależ pyszny ten placek!), pijemy, nepalskim zwyczajem gramy w karty... Jutro wracamy do Dunche i dalej do Katmandu...

Wracamy do Katmandu (49 zdjęć)

Droga z Dunche do Kathmandu (Nepal)Maja i Dolores

Wróciliśmy do Katmandu, ale tylko po to, by dwa dni później wyruszyć do Pokhary i podziwiać niezapomniany widok na masyw Annapurny...

Powrót do Katmandu i Pokhara (77 zdjęć)

Phewa Tal, Pokhara (Nepal)Machhapuchhare i Annapurna III (Nepal)

Pierwsze dwa dni Tiharu nie są ustawowo wolne od pracy, mimo to nie da się nie zauważyć świątecznej atmosfery. Ulice są zamiatane i myte, a domy przyozdabiane girlandami. Thamel pięknieje w oczach i nawet zwierzęta wyglądają jakoś tak odświętnie... A my jedziemy dzisiaj na wycieczkę do Bhaktapuru, dawnej stolicy jednego z królestw Doliny Katmandu.

Bhaktapur i lekcja nepalskiego (91 zdjęć)

Bhaktapur (Nepal)Durga Vatsala Devi Temple, Bhaktapur (Nepal)

Trzeciego dnia Tiharu wybieramy się na wycieczkę do Bodnath, gdzie znajduje się największa w Nepalu stupa. Wszędzie widać ludzi przystrajających swoje domostwa girlandami i lampkami. Dzisiaj jest najważniejszy dzień świąt – Lakszmi Pudźa – jak łatwo się domyśleć Nepalczycy będą dzisiaj czcić przynoszącą szczęście i bogactwo boginię Lakszmi.

Stupa Bodnath i Tihar (71 zdjęć)

Maja i DoloresTihar w Kathmandu (Nepal)

W ostatni dzień Tiharu zrobiliśmy sobie wycieczkę do Patanu, jednego z najstarszych, a może nawet najstarszego miasta w Nepalu. Patan był niegdyś stolicą, stąd podobnie jak w Katmandu i Bhaktapurze znajduje się tu Plac Królewski i wiele wartych obejrzenia zabytków: pagód, śikhar, mniejszych i większych rzeźb, bogatych ornamentów...

Patan i Pałac Królewski w Katmandu (69 zdjęć)

Dolores, Maja, Basia i KubaDurbar Square, Patan (Nepal)

Wczoraj wieczorem Basia z Kubą polecieli z powrotem do Polski. My też niedługo wracamy, a przecież, gdy przylecieliśmy, wydawało nam się, że miesiąc to dużo czasu. Cały miesiąc! I gdzie to się podziało?

Pożegnanie z Katmandu, pożegnanie z Nepalem (69 zdjęć)

Shree Lal, Kathmandu (Nepal)Himalaje (Nepal)
Jeremi, Iga, Dolores i Kuba

Pewnej przepięknej, słonecznej soboty postanowiliśmy wpaść ze spontaniczną wizytą do naszych przyjaciół żubrów. Towarzyszyli nam Iga i Kuba, którzy akurat odwiedzali nas w ramach naszego prywatnego programu wymiany byłych studentów ze Śląska i Małopolski...

Wizyta u żubrów (26 zdjęć)

Jeremi kontra ospa

Nasz synek ma już cztery lata... i ospę! Sto lat, sto lat, niech żyje Jeremi nam!

Przy wigilijnym stole

Czas ucieka niepokojąco szybko. To już jedenasta wigilia Mai! Czwarta Jeremiego! Jak oni szybko rosną! Stół już jest nakryty, na talerzach leżą ręcznie robione uszka...

Boże Narodzenie 2011 (15 zdjęć)

lata 1934-1976lata 1977-1984lata 1985-1988lata 1989-1995lata 1996-1998
20002001lata 2002-2003200420052006200720082009
20102011201220132014201520162017

Komentarze do zdjęć:

W drodze

dolores: :*

Witek, Maja, Iga i Jeremi

Jadwiga Anna: Do Bukowiny się jeździ a do rodziny w Jaworniku się nie wstąpi...
dorota: my przepraszamy, my się poprawimy i obiecujemy że do Jawornika przybędziemy :)