album rodzinny

Witamy w naszym albumie rodzinnym! Znajdziecie tutaj zdjęcia z różnych wydarzeń od 1940 roku, aż do dnia dzisiejszego. Zdjęciom często towarzyszą bardzo rozbudowane opisy, więc nawet jeśli zabrakło Cię na ostatniej imprezie to zaraz wszystkiego się dowiesz:). Oglądajcie, czytajcie, wspominajcie, a w razie czego poprawiajcie! No i oczywiście komentujcie w księdze gości! Zapraszam...

lata 1934-1976lata 1977-1984lata 1985-1988lata 1989-1995lata 1996-1998
20002001lata 2002-2003200420052006200720082009
20102011201220132014201520162017

Iga i Dolores

Nareszcie! ZIMA! ŚNIEG! Już się bałem, że kolejny sezon nie pojeżdżę sobie na nartach, a tu taka niespodzianka! Warunki są, urlop jest, pakujemy buty do plecaka, wsiadamy do pociągu i jedziemy do Wilkowic.

Zima + Szczyrk = Maja jeździ na nartach! (21 zdjęć)
Piotr, Aniś, Basia, Dolores i Kuba

Kolejne urodziny Dorotki... osiemnaste rzecz jasna...

18. urodziny Dolores po raz n (13 zdjęć)

Zawsze żałowałem, że nie mogłem uczestniczyć w niektórych historycznych wydarzeniach, że nie mogłem być na Woodstocku, że nie było mnie na pierwszej Rawie... Dlatego kiedy Dominika Jangrot, organizatorka I Bytomskiej Mocy Bluesa zaproponowała mi bym w ramach urozmaicenia koncertów zaprezentował swoje zdjęcia - chętnie się zgodziłem. Wystąpił Marek 'Makaron' Motyka, Around The Blues i Siódma w nocy. A wystawa miała tytuł Ślůnski Blues.

I Bytomska Moc Bluesa (75 zdjęć)
Marek Idzik i Kajetan Drozd
Jezusie słodki matko wszechmogąca! Odkręca!

W sobotę poszliśmy do Kasi na wino. Zapraszała nas już od dawna, ale za każdym razem nasze dzieci sabotowały całą operację... tym razem się udało!

Odwiedziny u Kasi, Marty i Pawełka (66 zdjęć)
Jeremi i Witek

Ponieważ jestem pokrzywdzony małą ilością zdjęć, więc tym razem coś dla przeciwwagi...

Spontaniczna sesja pt. Jeremi i Witek (13 zdjęć)
W kupie raźniej

Pewnej pięknej, słonecznej, wiosennej soboty wybraliśmy się do w Jankowic odwiedzić naszych starych sąsiadów. A że pogoda była piękna, postanowiliśmy wybrać się na spacer...

Wizyta w Jankowicach (39 zdjęć)
Jeremi odkrywa nowe światy

Jest niedziela, piąty kwietnia 2009 roku. Temperatura 25 st. w cieniu, delikatny wiatr południowo-zachodni, biometr wyjątkowo korzystny. Warunki do spacerowania... świetne.

Jeremi odkrywa nowe światy (47 zdjęć)
Polecamy się na pisanki

Jak co roku (chyba można to już nazwać tradycją!) na święta robimy kartkę internetową dla przyjaciół. Ponieważ kryzys finansowy spowodował duże podwyżki cen jaj, zwłaszcza tych klasy zero, stanęliśmy przed trudnym dylematem: malować jajka, czy nie malować?

Zróbmy sobie... kartkę (10 zdjęć)

Jest niedzielny ranek, 10 maja 2009 roku. Stół już przygotowany, pierwsi goście dojechali, a Maja nosi na włosach papiloty zakręcane na piwie. Atmosfera trochę jak przed erupcją wulkanu, niby spokojnie, ale coś wisi w powietrzu. Krótko mówiąc - komunia!

Pierwsza komunia Mai (34 zdjęcia)
Maja

Pierwsza komunia naszej kochanej Mai dostarczyła nam sporo emocji. Dorotka oczywiście popłakała się na widok tak szybko dorastającej córeczki. Łzy zalały jej oczy i kiedy odebrawszy pamiątkę komunijną schodziła z prezbiterium nie zauważyła ostatniego, maleńkiego schodka. W efekcie tego wydarzenia wylądowała na takim oto zgrabnym wózeczku:)...

Sesja komunijna Mai (57 zdjęć)
Mama, Maja i Jeremi
Es Flores

29 maja 2009 roku w Krakowie, na Brackiej pada deszcz, pogoda więc typowo knajpiano-koncertowo-piwna, a my właśnie na piwo i muzykę mamy ochotę. Czyli nie mamy wyjścia. Wsiadamy w pociąg relacji Katowice-Kraków i w niecałe dwie godziny jesteśmy w grodzie Kraka na małym rynku. Jeszcze kilka kroków i jest... AWARIA! Niee... nic się nie zepsuło. Schody prowadzą w dół do piwnic w których mieści się krakowski klub muzyczny - AWARIA. Jesteśmy przed czasem, koncert zacznie się dopiero przed dziesiątą, więc jest czas na piwo. Duże piwo. Pilsner oczywiście!

Koncert zespołu Es Flores, Awaria (Kraków) (80 zdjęć)

A w sobotę poszliśmy na spacer do ogrodu botanicznego. Pogoda była idealna, towarzystwo też, więc i czas spędziliśmy bardzo przyjemnie.

Ogród botaniczny w Krakowie (42 zdjęcia)
Dolores, Iga i Kuba na dzikim zachodzie
Kropa

To już czwarta Gala na której Maja tańczy! Przez te cztery lata bardzo wiele się nauczyła pod surowym okiem pana Piotra Grzesiaka, a każdy kolejny występ sprawia nam większą radość i oczywiście napełnia nas rodzicielską dumą!

Prezentacja dorobku artystycznego MDK1 sezon 2008/2009

Trwają ostatnie przygotowania do imprezki urodzinowej naszej małej córeczki. Jeremi dzielnie rozstawia szklanki i już za chwilę przyjdą goście...

Dziewiąte urodziny Mai (18 zdjęć)
Maja
Fenix Theatre Company

Lato w Krakowie aż pęka w szwach od różnego rodzaju imprez. Festiwal Kultury Żydowskiej Szalom, Letni Festiwal Jazzowy, czy Festiwal Muzyki Tradycyjnej to tylko wierzchołek całej góry rozrywek których weekendowi turyści mogą w Krakowie posmakować. Najstarszym jest Festiwal Teatrów Ulicznych, który pierwszy raz odbył się w roku 1988. W ciągu tych ponad dwudziestu lat krakowskie ulice nosiły artystów z bardzo różnych zakątków kuli ziemskiej, występowały tu teatry z Australii, z Chile, a nawet z afrykańskiego Togo! W tym roku oczywiście również było światowo!

XXII Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych w Krakowie - ULICA22 (73 zdjęcia)

Co roku na przełomie lipca i sierpnia tradycyjnie jeździmy do Wrocławia. Teoretycznie na festiwal filmowy Era Nowe Horyzonty, ale w zasadzie chodzi głównie o to żeby pooddychać wrocławskim powietrzem...

Era Nowe Horyzonty - Wrocław 2009 (70 zdjęć)
Wrocław - miasto miłości

W życiu każdego faceta przychodzi taki moment kiedy w końcu wszystko staje się jasne jak piwo!

Jeremi i Heniu (8 zdjęć)
Życie jest piękne!

Albania 2009

Pobudka o 4. rano. Pociąg z Tychów do Katowic mamy o 6:10. Potem kolejne cztery godziny i jesteśmy w Warszawie. Dworzec centralny jest nieprzyjemny, brudny, pokręcony i klaustrofobiczny do granic możliwości. Uciekamy tak szybko jak tylko się da na zewnątrz w kierunku Hard Rock Cafe. Odpoczywamy godzinę przy piwie i jedziemy na lotnisko. Kierunek - ALBANIA!

Warszawa – Krujë – Divjákë – Berat, czyli pierwsze kroki w Albanii (95 zdjęć)Krujë / Kruja (Albania) - przewodnik (35 zdjęć)Berat (Albania) – miasto tysiąca okien – przewodnik (73 zdjęcia)
Witek, Jeremi i MajaDolores, Maja i JeremiWitek, Jeremi i Dolores
JeremiMaja

Pokonaliśmy niecałe 60 kilometrów i dotarliśmy do słonecznej Sarandy. Stąd był już tylko rzut kamieniem do Ksamil. TAK! To jest zdecydowanie to miejsce, którego szukaliśmy! Nasz plan pobytu w Albanii uwzględniał tygodniowy pobyt na plaży, przeznaczony tylko na słodkie lenistwo. Czytałem o tym miejscu, ale jego urok przerósł moje oczekiwania. Samo miasteczko nie różni się niczym od innych tego typu miejsc w Albanii. Ten sam zakurzony plac budowy i cysterny na wodę na dachach... ale zatoka... ta zatoka to istny RAJ NA ZIEMI!

Saranda - Ksamil, czyli raj na ziemi (47 zdjęć)Sarandë / Saranda (Albania) – przewodnik (25 zdjęć)
Plaża w Ksamil (Albania)Maja i Jeremi

Trzeciego dnia naszego pobytu w raju postanawiamy zmienić plażę, odkryliśmy bowiem miejsce, gdzie był po prostu rajsko-delikatny piasek godzien stóp samych archaniołów... Natomiast we wtorek wybraliśmy się do starożytnego miasta Butrint. Jego historia sięga epoki brązu, a wg legendy miało zostać założone przez Trojańczyków, którzy pokonani przez Achajów opuścili swoje ukochane miasto...

Ksamil - Butrint, czyli z raju do starożytności (64 zdjęcia)Ksamil (Albania) – przewodnik (48 zdjęć)Butrint / Butrinti (Albania) - przewodnik (62 zdjęcia)
Dolores, Maja i JeremiJA NIE CHCĘ WYJEŻDŻAĆ Z ALBANII

No to koniec leniuchowania! Musimy opuścić Ksamil. Wstajemy rano, pakujemy się, żegnamy i ruszamy w dalszą drogę. Kierunek Gjirokastër. A na miejscu spotyka nas niespodzianka. Akurat dzisiaj rozpoczyna się największy, organizowany średnio co pięć lat Krajowy Festiwal Folklorystyczny!

Gjirokastër i Krajowy Festiwal Folkowy (51 zdjęć)Festiwal Folklorystyczny w Gjirokastër (Albania) (57 zdjęć)
Z dziewczętami z zespołu ludowegoMaja i koleżanka

Z Gjirokastër udajemy się do Durrës. Podróż trwa ponad cztery godziny a później długo szukamy hotelu. Jest tu co prawda trochę drożej, ale miasto nam się podoba, więc postanawiamy zostać na dwie noce i zwiedzić wszystko co jest tutaj do obejrzenia. Potem jedziemy pociągiem do Tirany. Tu ostatnie zakupy, zwiedzanie i wsiadamy do samolotu, który zabiera nas bezpiecznie do Polski.

Durrës - Tirana - Warszawa (87 zdjęć)Durrës / Dyrrachium (Albania) – przewodnik (73 zdjęcia)Tirana / Tiranë (Albania) – przewodnik (61 zdjęć)
Dolores, Maja i JeremiDolores, Maja i Jeremi
Ciemno jak w dupie u... bluesmana

W sobotę pogoda do wyjścia z domu na pewno nie zachęcała. Ale wyszliśmy, a dzięki uprzejmości Tomka nawet bezpiecznie dojechaliśmy do chorzowskiej Leśniczówki na tradycyjną jesienną dawkę bluesa. W tym roku jako pierwszy na scenie pojawił się zespół Droga Ewakuacyjna, później zaśpiewała dla nas Karolina Cygonek, po której zagrała Bieszczadzka Grupa Bluesowa. Niestety przed tradycyjnym jam session musieliśmy zebrać się do domu, ale i tak było świetnie...

Leśna Rawa Blues w Leśniczówce, Anno Domini 2009 (67 zdjęć)

Jest listopadowy wieczór, piątek, dziewiętnasta, idziemy z krakowskiego dworca do knajpy, w najciemniejszym punkcie miasta, owszem, naturalnie, owszem, pijemy alkohol... ale tym razem wcale, wcale nie chodzi o to... nie rozmawiamy wiele, siedzimy, czekamy... na imprezę urodzinową kultowej krakowskiej kapeli - ES FLORES...

Dziesiąte urodziny zespołu Es Flores (59 zdjęć)
Es Flores
Ula Jabłońska

Jak pewnie każdy wielki fan Los Trabantos, długo nie mogłem pogodzić się z myślą, że mój ulubiony żeński zespół nigdy już dla mnie nie zagra! Kiedy Lady Graża szukała ratunku w ramionach kolejnych wpływowych mężczyzn, Ula de Luxe zostawiała w stołecznych barach szlak rozbitych szklanek po wódce, a Bejonz śpiewała tandetne przeboje w knajpie dla wykolejeńców, ja pisałem do prezydenta, premiera, a nawet ministra kultury, by choć raz zrobili coś pożytecznego - doprowadzili do reaktywacji zespołu. W imieniu premiera "za uwagi przesłane w liście" podziękowała mi Pani Małgorzata Glinkowska... i na tym się skończyło, a reszta towarzystwa list zignorowała. I kiedy już prawie pogrążyłem się w otchłani rozpaczy, nadeszła długo oczekiwana wiadomość, oto trzy główne postacie zespołu postanowiły powrócić do swoich fanów w nowym projekcie. Od tego czasu z niecierpliwością czekałem na ich koncert. I w końcu się doczekałem, na Śląsk przyjechała Betty Be!

Koncert zespołu Betty Be w Mikołowie (30 zdjęć)

Jak ten czas szybko leci... no wiem, że straszny banał! Ale za każdym razem ten banał ciśnie się na usta, zwłaszcza gdy patrzy się na dzieci, na to jak szybko rosną! No właśnie... Jeremi obchodzi dzisiaj swoje drugie urodziny! Już drugie, a mam wrażenie, że ledwie wczoraj zabieraliśmy go ze szpitala!

Drugie urodziny Jeremiego (20 zdjęć)
Jeremi zdmuchuje świeczkę
Marcin Świetlicki

To był mój pierwszy raz ze Świetlikami na żywo. W sumie to wstyd. Wielki wstyd. Wstyd, bo zespół młody nie jest, okazji było sporo... Nie wiem dlaczego tak się stało. Wstyd tym większy, że poezja Marcina Świetlickiego już od tego pierwszego, powiedzmy sobie szczerze, spóźnionego spotkania bardzo mi przypadła do gustu...

Koncert Świetlików w Mikołowie (25 zdjęć)

Nadganiam zaległości i znalazłem jakieś zdjęcia z końca listopada...

Mały listopadowy spacer (7 zdjęć)
Jeremi i Mama
Wesołych Świąt

To już nasza tradycja! Jak co roku, a nawet dwa razy do roku, robimy dla rodziny i przyjaciół świąteczną kartkę...

Robimy kartkę świąteczną (6 zdjęć)

Święta, święta, święta...

Boże Narodzenie Anno Domini 2009 (34 zdjęcia)
Boże Narodzenie
4SZMERY versus PUBLIKA

No i kolejny rok za nami... a na koniec, tradycyjnie, świąteczny blues w Leśniczówce. W zasadzie w tym roku nie tylko blues, zagrał KFM, Osły, Bieszczadzka Grupa Bluesowa, ale na koniec było też coś ostrzejszego, czyli 4 Szmery. Świetny, niezapomniany koncert.

Ósmy Koncert Świąteczny, Leśniczówka 2009 (91 zdjęć)

lata 1934-1976lata 1977-1984lata 1985-1988lata 1989-1995lata 1996-1998
20002001lata 2002-2003200420052006200720082009
20102011201220132014201520162017

Komentarze do zdjęć:

Polecamy się na pisanki

wyzynyonline.pl: nie wiem jak tu trafiłem, ale zdjęcie genialne ! pozdrawiam

Fenix Theatre Company

jacek: Byłem rok temu. Świetna, klimatyczna impreza. Kto może niech przyjeżdża! Szkoda, że w tym roku jakby skromniejszy repertuar.
Warszawianka: A dlaczego nie ma żadnych spektakli na wcześniejsze godziny? Trochę organizatorzy dali w tym roku plamę!

Plaża w Ksamil (Albania)

Hanka: Prawdziwy Raj! Podziwiam Was za odwagę. Nie mam dzieci, ale bałabym się chyba jechać do Albanii z takim szkrabem. Pozdrawiam.