album rodzinny

Witamy w naszym albumie rodzinnym! Znajdziecie tutaj zdjęcia z różnych wydarzeń od 1940 roku, aż do dnia dzisiejszego. Zdjęciom często towarzyszą bardzo rozbudowane opisy, więc nawet jeśli zabrakło Cię na ostatniej imprezie to zaraz wszystkiego się dowiesz:). Oglądajcie, czytajcie, wspominajcie, a w razie czego poprawiajcie! No i oczywiście komentujcie w księdze gości! Zapraszam...

lata 1934-1976lata 1977-1984lata 1985-1988lata 1989-1995lata 1996-1998
20002001lata 2002-2003200420052006200720082009
20102011201220132014201520162017

Jednodniowa wycieczka na Baranią Górę

Biała Wisełka (Beskid Śląski)MajaBiała Wisełka (Beskid Śląski)

Ponieważ zostało mi jeszcze trochę zaległego urlopu, postanowiłem wykorzystać go na jednodniowy wypad w góry. Rano pobudka i pakujemy się z Mają do samochodu. Będzie to wycieczka ojca z córką do źródeł Wisły, czyli na Baranią Górę - drugi po Skrzycznem najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego.

Skały grzybowe nad Białą Wisełką (Beskid Śląski)Biała Wisełka (Beskid Śląski)Niebieskim szlakiem na Barania Górę (Beskid Śląski)Niebieskim szlakiem na Barania Górę (Beskid Śląski)Biała Wisełka (Beskid Śląski)Maja
Niebieskim szlakiem na Barania Górę (Beskid Śląski)

Samochód zostawiamy na parkingu powyżej przystanku PKS Wisła Fojtula i ruszamy niebieskim szlakiem. Od czasu do czasu spada z nieba kilka kropel deszczu, a nad drogą unosi się mgła, ale początkowo idzie się całkiem przyjemnie. Po kilkunastu minutach szlak odbija w prawo na leśną ścieżkę i po chwili robi się zdecydowanie mniej przyjemnie. Hałasujące traktory ciągną właśnie z góry ciężkie drzewa, które jak pług orzą zmiękczoną jeszcze deszczem ścieżkę. Efekt jest opłakany, jedno wielkie bagno, które w miarę możliwości staramy się obchodzić szerokim łukiem. Niestety nie zawsze się da.

Niebieskim szlakiem na Barania Górę (Beskid Śląski)MajaNiebieskim szlakiem na Barania Górę (Beskid Śląski)Niebieskim szlakiem na Barania Górę (Beskid Śląski)Niebieskim szlakiem na Barania Górę (Beskid Śląski)

Na szczęście wbrew naszym obawom taka droga nie towarzyszy nam na sam szczyt. Po jakimś czasie ślady traktora znikają, a wędrówka zamienia się w czystą przyjemność.

Niebieskim szlakiem na Barania Górę (Beskid Śląski)MajaBarania Góra (Beskid Śląski)Barania Góra (Beskid Śląski)Widok z Baraniej Góry (Beskid Śląski)
Widok z Baraniej Góry (Beskid Śląski)Widok z Baraniej Góry (Beskid Śląski)Widok z Baraniej Góry (Beskid Śląski)

Maja co jakiś czas narzeka, że za szybko, za stromo, za mokro, za gorąco... ale to chyba tylko z przekory, bo idzie dzielnie, a gdy tylko mówię jej, że widać już szczyt, nagle mnie wyprzedza i pędem puszcza się na górę, by tryumfalnie obwieścić monti et orbi: PIERWSZA!

Widok z Baraniej Góry (Beskid Śląski)Z Baraniej Góry na Polanę Przysłop (Beskid Śląski)Z Baraniej Góry na Polanę Przysłop (Beskid Śląski)MajaZ Baraniej Góry na Polanę Przysłop (Beskid Śląski)
Polana Przysłop (Beskid Śląski)Polana Przysłop (Beskid Śląski)

Niestety widok z wieży widokowej nie powalał, bo chmury skutecznie zasłaniały nawet najbliższe szczyty. Postanowiliśmy jednak tu chwilę odpocząć i zjeść kanapki, aby nabrać siły na drogę powrotną. Żeby nie wracać tą samą trasą postanowiliśmy zataczając koło zejść z drugiej strony góry. W związku z tym z Baraniej Góry poszliśmy dalej w kierunku Polany Przysłop, a następnie wzdłuż Czarnej Wisełki zeszliśmy z powrotem do punktu wymarszu. Spędziliśmy bardzo miły dzień.

MajaCzerwonym szlakiem z Polany Przysłop (Beskid Śląski)Czerwonym szlakiem z Polany Przysłop (Beskid Śląski)MajaBiała Wisełka wpada do Jeziora Czerniańskiego (Beskid Śląski)

lata 1934-1976lata 1977-1984lata 1985-1988lata 1989-1995lata 1996-1998
20002001lata 2002-2003200420052006200720082009
20102011201220132014201520162017

Komentarze do zdjęć:

Biała Wisełka (Beskid Śląski)

Damian: Niechcący wcisnąłem 1. Zdjęcie bardzo mi się podoba.